6 kwietnia w fińskiej stoczni Rauma Marine Constructions rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego MyStar, który będzie zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG. Jednostką zamówił estoński armator Tallink Grupp, który obsługuje kilka połączeń promowych pomiędzy portami Estonii, Finlandii, Szwecji oraz na Litwie.

Za nowy prom pasażersko-samochodowy, który będzie obsługiwał połączenia morskie na Bałtyku, estoński Tallink zapłaci ok. 250 milionów euro. Jednostka będzie mierzyć niemal 212 metrów długości, a jej wyporność to prawie 50 tysięcy ton. Projekt zakłada, że statek zabierze na pokład 2 800 pasażerów oraz do 750 samochodów. Będzie to największa jednostka zbudowana w fińskiej stoczni Rauma Marine Constructions.

Nowy statek grupy Tallink będzie obsługiwał połączenie promowe pomiędzy Helsinkami i Tallinem. MyStar ma zostać dostarczony armatorowi w styczniu 2022 roku. Kontrakt podpisano w październiku 2018 roku.

Może Cię zainteresować:

Minerva Gas: ruszyła budowa kolejnego gazowca LNG

Minerva Gas: ruszyła budowa kolejnego gazowca LNG

6 kwietnia w stoczni Rauma Marine Constructions rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego MyStar, który będzie zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG. Czytaj dalej

Jednostka otrzyma ekologiczny układ napędowy, który będzie mógł być zasilany dwoma źródłami. Pierwszy będzie skroplony gaz ziemny (obecnie LNG stanowi paliwo żeglugowe o najniższej emisji dwutlenku węgla oraz innych cząstek), drugim – energia elektryczna. Zarówno na LNG, jak i na prądzie statek MyStar będzie mógł pływać z prędkością do 27 węzłów. W porównaniu z najnowszym promek należącym do Tallink, który również pływa pomiędzy Helsinkami i Tallinem, ograniczenie emisji dwutlenku węgla wyniesie ok. 10 proc.

Paavo Nõgene, dyrektor generalny Tallink Grupp, podkreśla, że budowa promu pasażersko-samochodowego MyStar to jeden z kluczowych projektów, a priorytetem estońskiej firmy jest zbudowanie najbardziej zrównoważonej floty promów pasażerskich na Morzu Bałtyckim.

Podpis: Tomasz Górski, Portal Gazowy, (fot. Rauma Marine Constructions)