Indie sprowadzają coraz więcej skroplonego gazu ziemnego LNG.

Specjalistyczny wydział planowania i analiz indyjskiego ministerstwa ropy naftowej i gazu ziemnego (PPAC) poinformował, że w marcu br. Indie sprowadziły do kraju o 20,4 proc. więcej skroplonego gazu ziemnego niż analogicznym miesiącu przed rokiem.

Może Cię zainteresować:

Amerykańska firma z kontraktem przy rosyjskim projekcie Arctic LNG 2

Amerykańska firma z kontraktem przy rosyjskim projekcie Arctic LNG 2

Wzrost wolumenu sprowadzonego gazu a w formie skroplonej wyniósł 20,4 proc. rok do roku. Za LNG sprowadzony w marcu br. New Delhi zapłaciło 0,7 mld dolarów. Czytaj dalej

Według informacji indyjskiej komórki rządowej, w marcu br. Indie zaimportowały w sumie 2,87 m sześc. skroplonego gazu ziemnego (po regazyfikacji), podczas gdy w marcu 2019 r. z zagranicy sprowadziły 2,38 mld m sześc. Wzrost wolumenu sprowadzonego błękitnego paliwa w formie skroplonej wyniósł 20,4 proc. rok do roku, podała PPAC. Za LNG sprowadzony w marcu br. New Delhi zapłaciło 0,7 mld dolarów. Co ciekawe, koszt zakupu skroplonego gazu ziemnego w marcu ub.r. był taki sam. Wynika to ze spadku ceny surowca na globalnym rynku.

Łącznie Indie w ubiegłym roku fiskalnym (który zakończył się w marcu) sprowadziły 33,7 mld m sześc. gazu ziemnego w formie LNG. W skali pełnego roku wzrost wyniósł 17,2 proc. Faktury za skroplony gaz ziemny, który Indie kupiły w ubiegłym roku fiskalnym, opiewały łącznie na 9,5 mld dolarów. Dla porównania: w poprzednim roku fiskalnym Indie na skroplony gaz wydały 10,3 mld dolarów.

Może Cię zainteresować:

Gaz-System ma komplet pozwoleń na budowę dla Baltic Pipe w Polsce

Gaz-System ma komplet pozwoleń na budowę dla Baltic Pipe w Polsce

Wzrost wolumenu sprowadzonego gazu a w formie skroplonej wyniósł 20,4 proc. rok do roku. Za LNG sprowadzony w marcu br. New Delhi zapłaciło 0,7 mld dolarów. Czytaj dalej

Ponadto w raporcie PPAC czytamy, że terminal Dahej LNG (którego właścicielem jest firma Petronet LNG Limited) pracuje na granicy maksymalnej przepustowości. Wynosi ona 17,5 mln ton LNG rocznie. Co ciekawe, komórka analityczna wskazała, ze importowy terminal Gujarat w okresie kwiecień 2019-styczeń 2020 osiągnął wydajność na poziomie 104,2 proc. nominalnej maksymalnej przepustowości. Ponadto terminal Hazira LNG (którego właścicielem jest koncern Shell) osiągnął wydajność na poziomie 99,8 proc. mocy nominalnej.

Ponadto własna produkcja gazu ziemnego w Indiach w roku fiskalnym 2019 wzrosła o 5,2 proc. i wyniosła 31,18 mld m sześc.

Podpis: Anna Marciniak (fot.: Hazira LNG)