Adriatic LNG dysponuje mocami regazyfikacyjnymi na poziomie 8 mld m sześc. gazu (to ok. 50 proc. zdolności regazyfikacyjnych całego włoskiego sektora energetycznego).

Katarski koncern gazowy Qatargas rozpoczął dostawy skroplonego gazu ziemnego do pływającego terminalu Adriatic LNG za pomocą gazowców klasy Q-Flex. Pierwszy taki statek dopłynął do obiektu 21 czerwca.

Surowiec dla Włoch został załadowany w potężnym katarskim kompleksie LNG Ras Laffan. Do transportu surowca wykorzystany został należący do armatora Nakilat (i wyczarterowany przez Qatargas) gazowiec do przewozu LNG klasy Q-Flex. Statek ten do terminalu Adriatic LNG dostarczył 216 tys. m sześc. skroplonego gazu ziemnego.

Może Cię zainteresować:

Fińska stocznia buduje nowoczesny prom na LNG

Fińska stocznia buduje nowoczesny prom na LNG

Katarski koncern gazowy Qatargas rozpoczął dostawy skroplonego gazu ziemnego do pływającego terminalu Adriatic LNG za pomocą gazowców klasy Q-Flex. Czytaj dalej

Adriatyckim terminalem LNG, który znajduje się 14 kilometrów od linii wybrzeża na wysokości włoskiej miejscowości Poro Levante, zarządza spółka zawiązana w 2005 r. zawiązana przez Qatar Petroleum (23%), ExxonMobil (70%) i Snam (7%).  Terminal jest połączony z włoskim systemem przesyłu gazu ziemnego za pośrednictwem gazociągu.

Adriatic LNG dysponuje mocami regazyfikacyjnymi na poziomie 8 mld m sześc. gazu (to ok. 50 proc. zdolności regazyfikacyjnych całego włoskiego sektora energetycznego). Oznacza to, że dostawy gazu z terminala są w stanie pokryć 10 proc. rocznego zapotrzebowania włoskiej gospodarki na gaz ziemny. Tylko w 2019 r. terminal odebrał 88 ładunków LNG, dzięki czemu przesłano do Włoch 7,6 mld m sześc. gazu ziemnego. Dzięki terminalowi Włosi sprowadzają gaz ziemny z Kataru, Egiptu, Trinidadu i Tobago, Norwegii, Nigerii, Stanów Zjednoczonych oraz Angoli.

Podpis: Katarzyna Cieślik-Mróz (fot.: Adriatic LNG)