Chińska stocznia właśnie przekazała użytkownikowi największą na świecie bunkierkę LNG.

30 kwietnia br. chińska stocznia Hudong Zhonghua Shipbuilding (należącą do potężnej grupy stoczniowej China State Shipbuilding Corporation) przekazała użytkownikowi największy statek do bunkrowania LNG na świecie. Następnego dnia w stoczni ruszyła budowa jego siostrzanej jednostki.

Może Cię zainteresować:

PGNiG i Cheniere kontynuują współpracę w zakresie dostaw LNG

PGNiG i Cheniere kontynuują współpracę w zakresie dostaw LNG

30 kwietnia br. chińska stocznia Hudong Zhonghua Shipbuilding przekazała użytkownikowi największy na świecie statek do bunkrowania LNG. Czytaj dalej

Obie jednostki – mierzące 135 metrów długości i wyposażone w zbiorniki kriogeniczne na skroplony gaz ziemny o pojemności 18,6 tys. m sześc. – w chińskiej stoczni zamówiło japońskie przedsiębiorstwo Mitsu O.S.K. Lines (to jedna z największych firm transportowych na świecie). Bunkierki LNG jednak zostaną wyczarterowane przez francuską spółkę Total Marine Fuels Global Solutions, należącą do koncernu Total.

Pierwszy z pary statków do bunkrowania LNG – który został przekazany zamawiającemu 30 kwietnia br. – otrzymał nazwę Gas Agility. Według dostępnych informacji, bunkierka będzie wykorzystywana do świadczenia usług bunkrowania LNG w „Europie Północnej”. Francuski Total zamierza rozszerzyć swoją ofertę komercyjnego tankowania statków skroplonym gazem ziemnym. Koncern ma podpisaną 10-letnią umowę z armatorem CMA CGM na dostarczanie 300 tys. ton LNG rocznie dla dziewięciu nowych kontenerowców, obsługujących połączenia morskie pomiędzy portami w Europie i Azji.

Może Cię zainteresować:

Fińska stocznia buduje nowoczesny prom na LNG

Fińska stocznia buduje nowoczesny prom na LNG

30 kwietnia br. chińska stocznia Hudong Zhonghua Shipbuilding przekazała użytkownikowi największy na świecie statek do bunkrowania LNG. Czytaj dalej

Już następnego dnia po uroczystości przekazania klientowi pierwszej z dwóch bunkierek LNG chińska stocznia rozpoczęła budowę kolejnej jednostki. W zasadzie będzie ona bliźniacza w porównaniu do pierwszej, ale – jak wynika z komunikatu Hudong Zhonghua Shipbuilding – otrzyma ona specjalistyczne wyposażenie nowszej generacji.

Dostawę tej jednostki zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku. Już teraz wiadomo, że będzie ona operować z portu w Marsylii, a francuski koncern Total będzie wykorzystywał tę bunkierkę do świadczenia usługi bunkrowania LNG na Morzu Śródziemnym. Statek będzie mógł obsługiwać w tym zakresie wiele typów statków, m.in. kontenerowce, tankowce, promy oraz duże statki wycieczkowe.

Podpis: Tomasz Górski (fot.: Hudong Zhonghua Shipbuilding)