7 lipca br. warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty, które wpłynęły do nich w ramach postępowania przetargowego na zakup w sumie 160 autobusów napędzanych gazem (CNG i LNG).

7 lipca br. warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty, które wpłynęły do nich w ramach postępowania przetargowego na zakup w sumie 160 autobusów napędzanych gazem (CNG i LNG). Jak się okazało, oferty złożyły cztery firmy. O sprawie pierwszy napisał serwis transport-publiczny.pl.

Czego dotyczy przetarg? Warszawskie MZA chcą kupić w sumie 160 autobusów na gaz, przy czym postępowanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy 40 standardowych oraz 30 przegubowych autobusów na sprężony gaz ziemny CNG, a druga – 90 przegubowych pojazdów na skroplony gaz ziemny LNG.

W przypadku części pierwszej oferty złożyły trzy firmy. Spółka Solaris Bus & Coach z Bolechowa swoją ofertę wyceniła na 116,4 mln zł brutto. W ramach tej propozycji firma zaproponowała następującą wycenę autobusów na CNG: pojazd standardowej długości – 1,4 mln zł brutto, pojazd przegubowy – 1,9 mln zł brutto. Solaris w tym przypadku zaproponował warszawskim MZA sprawdzone autobusy Ubrino 12 oraz Urbino 18 CNG.

Z kolei na 129,1 mln zł brutto opiewa oferta złożona przez firmę MAN Truck & Bus Polska, która zaproponowała autobusy MAN Lion’s City 12 i G. W przeliczeniu na sztukę MAN zaoferował ceny odpowiednio wynoszące 1,6 mln zł i 2 mln zł.

Spółka Evo Bus w tej części przetargu zaproponowała cenę 137,8 mln zł. Oferta dotyczy autobusów Mercedes-Benz Citargo oraz Citargo G, wycenionych odpowiednio na 1,7 mln zł i 2,2 mln zł.

Jeżeli zaś chodzi o drugą część przetargu, dotyczącą 90 przegubowych autobusów na skroplony gaz ziemny, to w tym przypadku najtańszą ofertę złożyła spółka Autosan. Firma z Sanoka swoją ofertę wyceniła na 165,7 mln zł brutto, co oznacza, że koszt jednego pojazdu w ramach tej propozycji wynosi ponad 1,8 mln zł. Autosan zaproponował pojazd Sancity, produkowany na licencji autobusu Solbus Sm18LNG.

W drugiej części przetargu ofertę złożył jeszcze tylko Solaris Bus & Coach, który dostawę 90 pojazdów Urbino 18 LNG wycenił na 184,1 mln brutto. W przeliczeniu to nieco ponad 2 mln zł za sztukę.

Podpis: Katarzyna Cieślik-Mróz (fot.: MZA)